سیر تا پیاز آموزش ساخت ویدئو مارکتینگ به زبان ساده

ساخت ویدئو مارکتینگ

در حال حاظر روش های بسیاری برای تولید محتوا وجود دارد. بدون شک یمکی از موثر ترین روش ها برای جذب مخاطب و انتقال دادن هدف و منظور به بیننده استفاده از فیلم های کوتاه یا ویدیو است. در اینجاست که ساخت ویدئو مارکتینگ اهمیت دوچندانی پیدا میکند. فرقی نمی کند فعالیت شما در اینستاگرام، وبسایت و یا سایر شبکه های اجتماعی باشد؛ بدون شک محتوای ویدیویی در همه صحنه ها حرف اول را میزند. بازاریابی ویدیویی در سال جدید به قدری اهمیت پیدا کرده که تمامی توجه ها به ساخت این نوع از محتواها و پیشرفت در این زمینه معطوف شده است و به همین دلیل تمامی شبکه های اجتماعی میزبان خوبی برای رسانه های ویدیویی هستند.

اگر هنوز به اهمیت این نوع ازمحتوا پی نبرده اید و یا ساخت آن را به صورت حرفه ای یا اصولی شروع نکرده اید پیشنهاد میکنم تا انتهای این محتوا با آموزش ویدئو مارکتینگ همراه آی مهدیار باشید تا نکات مهم و جذابی در این باره یاد بگیرید...

ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) چیست؟

ابتدا با توضیحی ساده و مختصر درباره خود ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی شروع میکنیم. ویدیو مارکتینگ به مجموعه کارهایی از جمله برنامه ریزی،ایجاد، ویرایش و انتشار یک محتوای ویدیویی به منظور تبلیغ و معرفی یک برند، پلتفرم، محصول یا خدمت است. امروزه بستر های مناسب و متنوعی برای اشتراک گذاری این نوع از ویدیوها وجود دارد که مهم ترین آنها اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، وبسایت ها و... است.

نکات ساخت ویدئو مارکتینگ

چرا ساخت ویدئو مارکتینگ اینقدر مهم است؟

امروزه 75% از برندهای مطرح در دنیا از ویدیو مارکتینگ استفاده میکنند. زیرا این استراتژی میتواند روش خوبی باشد که شما علاوه بر پرداخت هزینه ای کم یک منبع تبلیغاتی قدرتمند داشته باشید. زیرا حتی دوربین های گوشی شما هم میتواند در قدم های ابتدایی کار را برای شما انتجام دهد. تنها نکته برای موفق شدن در این کار شناخت اصول این کار است.

به طور آمار میتوان گفت که افراد به طور متوسط در هفته 15 ساعت را صرف دیدن ویدیو ها میکنند. و همین عدد نشان دهنده این است که محتواهای ویدیویی تا چه حد میتوانند شانس بیشتری برای دیده شدن و اشتراک گذاری داشته باشند. در حال حاظر نزدیک به 80% ترافیک اینترنت را میتوان به ویدیو ها نسبت داد. پس میتوان نتیجه گرفت که در سال 2022 نوبت قدرت نمایی رسانه های ویدیویی رسیده است. و هرکس که به این نکته بی توجه باشد مخاطبانش ا از ست میدهد یا در رغابت با سایر برندها موفق نخواهد بود.

فایل های ویدیویی میتوانند احساست و منظور را به شیوه معثر و بهینه تر به مخاطبان منتقل کنند و به نوعی اثر بخشی و اقناع غیر مستقیم داشته باشند. به همین خاطر است که افراد قبل از خرید ویدیوهای بررسی و یا مقایسه محصولات را نگاه میکنند تا اطلاعات کامل تری کسب کنند.

چطور میتوان یک استراتژی بازاریابی ویدیویی داشت؟

باید این نکته را به یاد داشته باشید که تنها ساخت ویدیو کافی نیست! اگر استراتژی و برنامه نداشته باشید کارهایتان نتیجه نخواهد داد. زیرا در حال حاظر هم بسیاری از برند های ناموفق مشغول تولید محتوای ویدیویی هستند. و تضمینی در اثر بخشی محتوای غیر استاندارد و فکر نشده نیست. بنابراین لازم است که یک استراتژی و قوی و اصولی برای خودتان مشخص کنید. نکاتی که شما بهتر است در ویدیوهایتان آنها را درنظر بگیرید از جمله موارد زیر است:

  1. انتخاب و شناخت یک پلتفرم مناسب مثل یوتیوب، اینستاگرام و...
  2. بررسی مخاطبان هدف و الگوی رفتاری آنها
  3. انتخاب موضوعات مناسب بر اساس دغدغه ها، علاقه مندی ها و مشکلات مخاطبان
  4. طراحی و ایده پردازی شیوه ارائه محتوا و بررسی روش های مختلف
  5. ایجاد یک طرح و ایده منحصر به فرد برند شما! نه فقط کپی کاری
  6. فیلم برداری و ویرایش فایل های ویدیویی
  7. اضافه کردن زیر نویس به ویدیوها میتواند به کار شما بسیار کمک کند
  8. انتشار ویدیو در شبکه های اجتماعی و پلتفرم درنظر گرفته شده
  9. تبلیغات و اطلاع رسانی برای افزایش بازدید کنندگان و تشویق افراد به اشتراک گذاری
  10. بررسی نتایج و آنالیز بازخوردها برای کمک به تولید محتواهای بعدی

این 10 مورد میتوانند جزء مهم ترین اصول و گام های ساخت ویدئو مارکتینگ باشند که به شما کمک میکنند هرچه بهتر روند تولید محتوای ویدیویی را طی کنید و به نتیجه ای مطوب برسید.

انواع محتواهای ویدیویی برای بازاریابی موفق✨

در حال حاظر سبک های مختلفی برای ساخت ویدئو مارکتینگ وجود دارد و شما میتوانید ازسبک ها و شیوه های مختلفی برای انجام این کار استفاده کنید در ادامه به برخی از جذاب ترین روش ها برای ساخت این نوع از محتوا میپردازیم تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم. شما میتوانید از این بخش ایده های زیادی بگیرید و خودتان را برای شروع یک بازاریابی محتوایی موفق آماده کنید.

1: ویدیوهای مناسبتی

مناسبت ها و رویدادهای مختلف همیشه یکی از بهترین فرصت ها برای تولید محتوای ویدیویی هستند. شروع سال جدید، اعیاد، شب یلدا و یا سالگردها میتوانند موقعیت بسیار خوبی برا پیشنهادات ویژه و معرفی محصولات یا خدمات جدید باشند. ساخت ویدیوهای اختصاصی تبلیغاتی، متناسب با آن شرایط میتواند برای شما و کسب و کارتان بسیار سودمند باشد. و همچنین محرک قدرتمندی برای ترغیب کردن افراد به خرید و یا پیگیری فعالیت های برند شما محسوب شود.

2: ویدیوهای بررسی تخصصی

استفاده از روش های تخصصی و بیان کردن یک موضوع به صورت عملی و علمی همیشه بهترین تاثیرگذاری را دارد. اینکه بتوانید درباره یک محصول و یا خدمت به صورت درست و آماری اطلاعات بدهید یکی از روش های خوبی است که تاثیر مثبتی بر مخاطبان دارد. به طور مصاحبه با کارشناسان یک حوزه میتواند علاوه بر تقویت روند اعتماد سازی مخاطبان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

3: ویدیو برند

ساخت ویدئو مارکتینگ درباره یک برند از کارهایی است که حتما باید انجام دهید. زیرا معرفی آغاز شروع کار و توضیح درباره خدمات، محصولات، نحوه ارسال، ثبت سفارش، آماده سازی، خدمات پس از فروش و بسیاری از موارد دیگر که میتواند برند و عملکرد آن را توضیح دهد؛ گام مهمی برای بهتر شناساندن آن به افراد است. توید این نوع از ویدیوها میتواند باعث افرایش اعتماد بین شما و مخاطبان شود.

4: ویدیوهای نحوه انجام یا آموزشی

یکی از مفیدترین موارد در آموزش ویدئو مارکتینگ، پرداختن به موضوعات اموزشی و کمکی است. اگر به مخاطبانتان اهمیت میدهید لازم است که برای معرفی بهتر محصولات یا خدمات و نحوه استفاده از آنها توضیحاتی ارائه کنید. به این صورت خیال افراد از بابت نحوه کار و عملکرد محصولات شما راحت تر خواهد بود. اگر بتوانید اطلاعات مفید آموزشی را مرتبط با فعالیت هایتان به افراد ارائه کنید تاثیر بسیاری بر فروشتان خواهید گذاست.

5: انیمیشن ها

امروزه بسیاری از برندهای مطرح ایرانی و خارجی از بیان انیمیشنی و گرافیکی برای ساخت ویدئو مارکتینگ استفاده میکنند. زیرا این عامل بصری به شدت برای مخاطبان جذاب و گیرا است بنابراین بسیاری از افراد را تا انتها به خودشان مجذوب میکنند. شما میتوانید مباحث سخت، پیچیده و یا خسته کننده را در قالب یک ویدیو محرک به بهترین شکل به مخاطبان ارائه دهید. زیرا قدرت انیمیشن ها برای تصویر سازی و انتقال موضوع بسیار بالا است.

6: ویدیوهای رضایت مشتری

ساختن ویدیوهای رضایت مشتری به عنوان بازاریابی ویدیویی یکی از مفیدترین اقدامات برای جلب اعتماد مخاطبان است. با این روش به سادگی متیوان دنبال کنندگان را تبدیل به مشتری کرد. انتشار بازخوردها و تجربیات کاربری میتوان نقش پر رنگی در تعیین دیدگاه افراد داشته باشد. شما میتوانید از این نوع از محتواها به این منظور استفاده کنید که محصول یا خدمت شما تا چه حد توانسته به افراد کمک کند.

معرفی لوازم و تجهیزات ساخت ویدئو مارکتینگ

تولید محتوای ویدیویی میتواند ابزارای مختلفی داشته باشد و انتخاب هر یک از آنها وابسته به بودجه و میزان تخصصی بودن کار شما است. شما میتوانید کارتان را با یک تلفن همراه یا دوبین پیشرفت شروع کنید همه اینها به میزان خلاقیت و ایده پردازی شما بستگی دارد.

1: لوکیشن مناسب

انتخاب یک فضای مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که شما باید در تولید محتوای ویدیویی درنظر بگیرید. لوکیشن شما میتواند در یک اتاق، استودیو و یا فضای باز باشد. همه اینها بستگی به موضوع و حال و هوای محتوای شما دارد. نکته ای که برای انتخاب لوکیشن وجود دارد این است که فضای شما باید تا حدامکان مرتب باشد به طوری حواس بینندگان را به اختشاشات اطراف شما پرت بکند. در عین حال لازم است که شما سر و صدا و آلودگی صوتی محیط را نیز درنظر بگیرید و کم صدا ترین فضا را برای ضبط فیلم هایتان انتخاب کنید.

2: دوربین

یکی دیگر از موارد مهم برای پرداختن به بازاریابی ویدیویی، انتخاب یک دوربین مناسب است. همانطور که اشاره شد این دوربین میتواند دوربین تلفن همراه شما یا یک دوربین حرفه ای باشد. ابزارهایی مثل سه پایه و هولدر میوانند برای ثابت نگه داشتن دوربین یا موبایل استفاده شوند.

3: میکروفون

اگر میخواهید صدایتان را به خوبی و وضوح به گوش مخاطبان برسانید حتما برای ساخت ویدئو مارکتینگ، نیاز به یک میکروف دارید. میکروفون ها میتوانند در شکل ها و قیمت‌های مختلف باشند. پس اگر قرار است بر روی محتوای ویدیویی صحبت کنید و ارتباط مستقیم بگیرید لازم است که از ابارهایی مثل میکروفون حتما استفاده کنید.

4: نور

گاها نور در کیفیت محتواهای ویدیویی حرف اول را میزند. فرقی ندارد که از چه دوربینی استفاده میکنید؛ اگر نتوانید نور مناسبی تهویه کنید فیلم های شما کیفیت و خروجی جذابی نخواهند داشت. شما برای این منظور میتوانید از نور طبیعی (ترجیها نور شمالی یا جنوبی)، رینگ لایت ها، یک منبع نوری به همراه فاست باکس و یا سایر چراغ های نور پردازی حرفه ای تر استفاده کنید.

5: ابزارهای ادیت فیلم

بدون شک هر نوع از محتواهای ویدیو چه حرفه ای و چه مبتدی، نیاز به ادیت و ویرایش دارند. برای آنکه بتوانید خروجی رضایت‌بخش و جذابی از ساخت ویدئو مارکتینگ داشته باشید لازم است که این ابزارها را یاد بگیرید و از آنا استفاده کنید. شما میتوانید حتی برای شروع کار از ابزارهای ساده در تلفن همراهتان نیز استفاده کنید. پیشنهاد میکنم برای این کار محتوای "معرفی 8 برنامه برتر برای ادیت فیلم در تلفن همراه" را مطالعه کنید. در حال حاظر ابزارهای پیشرفته دیگیری نیز از جمله پریمیر وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

جمع بندی

در این محتوا سعی کردیم تا با معرفی برخی از کاربردی ترین استراتژی ها و انواع روش های ساخت ویدئو مارکتینگ به شما در شناخت بهتر آن کمک کنیم. شما با درنظر گرفتن آموزش ویدئو مارکتینگ میتوانید به سادگی و حتی با بودجه ای اندک و تجهیزات معمولی خودتان نیز خروجی های خوبی داشته باشید. البته هر چه بتوانید تخصصی تر این کار را انجام دهید میتوانید به سود بیشتری برسید.

عضویت در شبکه های اجتماعی آی مهدیار

کلی مطالب و ترفند باحال و از دست ندی 🙂

مطالب پیشنهادی

آموزش نحوه بازگردانی پیج اینستاگرام
نحوه بازگردانی پیج اینستاگرام‌؛ شکاندن قفل درب‌های بسته
دانستن ترفندهای پیج کاری اینستاگرام
بررسی مفیدترین ترفند‌های پیج کاری اینستاگرام که پیج شما را متحول میکند
بررسی اینگیجمنت ریت اینستاگرام و روش های افزایش تعامل در اینستاگرام
اینگیجمنت ریت اینستاگرام، خون جاری در رگ های صفحات شما
افزایش درآمد از آنلاین شاپ تلگرامی
افزایش درآمد از آنلاین شاپ تلگرامی، یک قدم تا رسیدن به پول داری…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * علامت زده شده‌اند

دو × چهار =