تاثیر URL در سئو چیست؟ 0 تا 100 اهمیت نامک

تاثیر URL در سئو

مهم ترین تاثیر URL در سئو نشان دادن ساختار یک سایت می باشد. URL ها عناصری هستند که در صورت بهینه بودن می توانند باعث ارتقای رتبه ی سایت شما خواهند شد.

تاثیر URL در سئو بسیار چشمگیر است. به طوری که اگر از URL های واضح و صحیح بهره گیری کنید، می توانید رتبه ی خود را افزایش دهید و اعتماد کاربران را جلب کنید.کمی قبل تر توجه چندانی به URL ها یا نامک ها نمیشد و در نتیجه در مورد اهمیت نامک در سئو مطالب زیادی نمی دانستند.URL مخفف کلمات ( Uniform Resource Locator ) به معنی منبع یاب یکنواخت می باشد که به صورت عامیانه به آن آدرس اینترنتی گفته می شود.3 اهمیت نامک در سئو شامل رتبه بندی ، لینک و بهبود تجربه ی کاربری است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت...

برای اینکه تاثیر URL در سئو را بدانیم اول باید بدانیم URL چیست ؟

URL چیست ؟

URL یک رشته متنی است که شامل حروف، اعداد و کارکتر های مختلف می باشد که تا حداکثر 2083 کارکتر می تواند داشته باشد. هر وب سایتی یک ( IP Address ) مانند 154.28.188.238 دارد که برای آسانی کاربران از نامک یا URL استفاده می کنند. وقتی نامک یا همان URL را به گوگل وارد می کنیم ، مارا به صفحه ی مورد نظر هدایت می کند.

اهمیت نامک در سئو

اجزای تشکیل دهنده ی URL

  1. پروتکل ( Protocol ) : پروتکل های استاندارد وب HTTP و HTTPS هستند. تفاوت این دو در وجود S می باشد که این S به معنای امن یا Secure می باشد. پروتکل استاندارد ایمیل Mail to و پروتکل استاندارد برای انتقال فایل ftp است. پروتکل ها به مرورگر کمک می کند تا اطلاعات منبع را به دست آورند.
  2. مسیر ( Path ) : این بخش شامل پوشه ها یا بخش هایی است که در یک وب سایت قرار می گیرد.
  3. نام دامنه ( Domain Name ) : به جای آدرس IP قرار می گیرد و بخش قابل خواندن نامک است.
  4. پسوند های دامنه ( T L D) : T L D مخفف ( Top Level Domain ) به معنی دامنه سطح بالا است که یکی از معروف ترین دامنه ها com. ‌می باشد. edu. دامنه ای برای سایت های دانشگاهی و gov. برای سایت های دولتی است. پس در نتیجه این پسوند ها وب سایت ها را دسته بندی می کنند.

مهم ترین تاثیر URL در سئو

نامک ها بخش مهم سئو سایت هستند که به طور مستقیم بر روی سئو اثر نمی گذارند ولی به کمک URL ‌خوب می توانیم جزو بهترین ها در صفحات گوگل باشیم.در این قسمت میخواهیم اهمیت نامک در سئو را بررسی کنیم:

1. لینک ها

یک اهمیت نامک در سئو لینک می باشد، اگر URL ها را درست بنویسید هنگام کپی پیست کردن در گوگل شما را به طور مستقیم به صفحه ی مورد نظر خواهد برد ولی اگر از نظر معنایی درست تایپ نشده باشند کاربر نمی تواند به روی آن کلیک کند.

2. بهبود نتیجه ی کاربری

یک نامک خوب به کاربران اطلاع می دهد که موضوع محتوا درباره ی چیست. به مثال زیر توجه کنید:

https://imahdiyar.com/cornerstone-content/

در این URL کاملا متوجه می شوید که درباره ی چه مطلبی در این وب سایت صحبت شده است.

3. رتبه بندی

تاثیر URL در سئو را می توان در رتبه بندی مشاهده کرد. بهینه سازی URL ها و استفاده از کلمه کلیدی در نامک و همچنین نام دامنه در رتبه بندی ها تاثیر د ارد و باعث دریافت رنک خوب خواهد شد.

URL در سئو

ویژگی های یک URL ‌کاربردی و درست

  1. کوتاه بودن URL
  2. ساده و خوانا بودن
  3. مرتبط بودن URL با محتوا
  4. استفاده از کلمات کلیدی در نامک
  5. قرار دادن عبارات انگلیسی ( برای اینکه بدانید URL فارسی بهتر است یا انگلیسی این مقاله را بخوانید.)
  6. از حروف کوچک انگلیسی استفاده کنید.
  7. بهتر است عنوان و URL یکی باشند.

سوالات متداول

آیا کوتاه بودن طول URL مزیت محسوب می شود ؟

بله فقط در زمان کنونیکال به معنای متعارف سازی. در زمانی که دو صفحه محتوای یکسان و صفحات مشابهی داشته باشند URL کوتاه مزیت محسوب می شود. چون در این صورت گوگل صفحه ای را انتخاب میکند که URL کوتاه تر و شفاف تری داشته باشد.

کلام آخر

و در آخر هم باید بگویم قدرت URL هارا درست کم نگیرید و درباره ی شیوه ی بهینه سازی URL ها هم مطالعه کنید چرا که باعث جذب کاربر می شود و همچنین با جذب کاربر می توانید نظر گوگل را درباره ی سایت خود عوض کنید. درباره ی تاثیر URL در سئو اگر مطالب بیشتری دارید با ما به اشتراک بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. اگر می خواهید مقالات بیشتری را مطالعه کنید به وبلاگ آی مهدیار مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ هم می توانید به وب سایت آی مهدیار مراجعه کنید.

%u0645%u0642%u0627%u0644%u0647 %u0642%u0628%u0644%u06CC%u0645%u0642%u0627%u0644%u0647 %u0628%u0639%u062F%u06CC

عضویت در شبکه های اجتماعی آی مهدیار

کلی مطالب و ترفند باحال و از دست ندی 🙂

مطالب پیشنهادی

آموزش نحوه بازگردانی پیج اینستاگرام
نحوه بازگردانی پیج اینستاگرام‌؛ شکاندن قفل درب‌های بسته
دانستن ترفندهای پیج کاری اینستاگرام
بررسی مفیدترین ترفند‌های پیج کاری اینستاگرام که پیج شما را متحول میکند
بررسی اینگیجمنت ریت اینستاگرام و روش های افزایش تعامل در اینستاگرام
اینگیجمنت ریت اینستاگرام، خون جاری در رگ های صفحات شما
افزایش درآمد از آنلاین شاپ تلگرامی
افزایش درآمد از آنلاین شاپ تلگرامی، یک قدم تا رسیدن به پول داری…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * علامت زده شده‌اند

2 × سه =