حواست به سئو منفی باشه! راه های مقابله با سئو معکوس

بررسی سئو منفی و راه حا های مقابله با سئو معکوس

سئو از اعمال حیاتی وبسیایت ها به شما می رود . در واقع بهینه سازی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می باشد . پس افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند ناچار هستند که تکنیک های سئو و انواع آن را بدانند . از انواع سئو می توانیم به سئو معکوس ( negative SEO ) اشاره کنیم .

در بخش سئو و بهینه سازی وبلاگ ای مهدیار به طور کامل به آموزش روش ها و مولفه های مهم برای سئو و بهینه سازی وبسایت پرداختیم. اما در این مقاله به شما درباره سئو منفی یا negative seo هشدار می دهیم و روش های مقابله با آن را بیان می کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید...

سئو منفی یا سئو معکوس چیست؟

سئو و بهینه سازی، به زبان ساده یعنی تکنیک هایی که باعث می شود سایت شما در گوگل افزایش رنک داشته باشد و یا رتبه و جایگاه وبسایت شما در مرورگر های گوگل ارتقا یابد .

حال تصور کنید برای جنگی که برای رسیدن به مقام های بالاتر درگوگل در حال رخ دادن است ، بسیاری از افراد با انجام کارهای غیر اخلاقی سعی در نابود کردن رقبا دارند. تصور کنید در مسابقه ای در حال رقابت با دیگران هستد. وقتی دیگران ازشما جلو می زنند و به خط پایان نزدیک می شوند، شما می توانید تلاشتان را بیشتر کنید؛ یا به طرف آنها سنگ پرتاب کنید. سنگ اندازی بر سر مسیر سایت های موفق دقیقا کاری است، که بسیاری از افراد انجام می دهند که تحت عنوان سئو معکوس از آن یاد می شود .

سئو منفی یکی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه است که افراد آنها را در برابر رقبا انجام می دهند این گونه افراد به دنبال بهبود تجربه کاربری و یا ایجاد محتوای ارزشمند نیستند و می خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند . به طور مثال اگر برای وبسایتتان در سایت های رده پایین و غیر استاندارد لینک سازی کنید، قطعا عواقب بدی دامن گیر سایت خواهد شد. اما در نظر بگیرید در سئو معکوس حریفانتان چنین کاری در حق شما می کنند. تا در نظر گوگل سایت شما را بد نام و متخلف جلوه دهند.

اما توجه داشته باشید که سئو منفی یا سئو معکوس در واقع همان تکنیک های سئو کلاه سیاه است که توسط گوگل قابلیت ردیابی ، جریمه شدن و حتی پنالتی شدن سایت خاطی را دارد .

روش های سئو معکوس را بدانید تا گرفتارش نشوید .

نکته بسیار مهمی که درباره سئو معکوس وجود دارد این است که اگر مدیر وبسایت در زمان درست متوجه اقدامات منفی دیگران شود. و با آن مقابله کند، باعث افزایش اعتبار سایت نزد گوگل می شود. زیراهوش مصنوعی گوگل می داند سایت قدر ، وبسایتی است که دیگران قصد زمین زدن آن را دارند. و اگر آن وبسایت از پس حملات رقیبانش سربلندانه پیروز شود؛ قوی تر از قبل خواهد شد. و تنها راه مقابله با سئو منفی فقط و فقط آشنایی با روش های مختلف سئو معکوس می باشد اینگونه می توانید سایت خود را در برابر این حملات بیمه کنید .

1) کپی کردن و دزدی از محتوای سایت

در روش دزدی محتوا حریف تلاش می کند طوری جلوه دهد که محتوای تولید شده توسط شما در اصل از سایت آنها کپی شده . به طور مثال من امروز مقاله ای منتشر می کنم. و قطعا بررسی و ثبت این محتوا یا به اصطلاح ایندکس شدن آن در سرویسهای گوگل مدتی زمان می برد. در همین هنگام رقبا سریع تر مقاله را کپی و انتشار می دهند. و بعد از مدتی که محتوای من توسط هوش مصنوعی گوگل بررسی شد؛آن مقاله به عنوان محتوای دزدی و کپی شده ثبت می گردد. و به این صورت سایت بدنام و مقاله تولید شده توسط من به نام حریف ثبت می شود!

راه های برخورد با سئو معکوس دزدی محتوا:

1:اگر تمامی محتوا های سایت را به طور منظم و در یک ساعت مشخص منتشر کنید،هوش مصنوعی گوگل بعد از مدتی به طور خودکار درآن زمان محتوای شما را به سرعت ثبت و ایندکس می کند.

سئو منفی از طریق کپی محتوا

2:هک کرد وبسایت

هک کردن سایت ها قبل از ظهور سئو و اهمیت جایگاه سایت در گوگل ، فقط جنبه ی خود نمایی داشت اما بعد از مدتی به پایه ثابت سئو معکوس تبدیل شد . در این تکنیک هکر با سئو منفی داخلی سایت را به هم می ریزد .

آنچه مسلم است این است.که هک کردن در هر صورتی و با هر روشی به وبسایت شما آسیب وارد می کند. اقداماتی مثل خرابکاری، ساخت بک لینک، حذف محتوا، ریدایرکت صفحات سایت و ... از جمله کارهاییست که هکر ها برای سئو معکوس انجام می دهند.

ویژگی های سایت هک شده را بدانید تا گرفتارش نشوید .

۱ . صفحات بی ارزش در سایتی که هک شده زیاد می شود تا سئو معکوس بر آن متمرکز شود .

۲ . بک لینک های مستهجن در آن زیاد می شود .

۳ . دسترسی رباتهای گوگل را به وبسایت محدود می کند تا سئو معکوس جواب دهد .

۴ . متون غیر مرتبط با درخواست کاربر نمایش داده می شود .

۵ . در کنار تمرکز سئو معکوس کد های سنگین برای استخراج ارز دیجیتال در وبسایت حاکم می شود .

راه های برخورد با اقدامات هکر ها:

اگر وبسایت وردپرسی دارید، برای جلوگیری از نفوذ هکر ها برای اعمال سئو منفی، از افزونه های مربوط به بالا بردن امنیت سایت استفاده کنید این امنیت را از سمت کاربر فعال کنید و برای جلوگیری از سئو معکوس امنیت کد نویسی سایت را افزایش دهید . از هر افزونه ای و از هر سایتی برای دانلود آنها استفاده نکنید. از هاست های قابل اعتماد استفاده کنید. و از یک کارشناس یا فرد با تجربه در حوزه امنیت وبسایت کمک بگیرید. در این زمینه از ابزار های متخصص گوگل استفاده کنید چون هک شدن سایت شما را گوگل قبل از شما تشخیص می دهد .

3: نابود کردن و تضعیف هاست

یکی از مولفه هاس سئو و بهینه سازی مدت زمانی است که کاربران در سایت می مانند.گذراندن اوقات بیشتر در سایت نشان دهنده رضایت کاربران و در نتیجه رضایت گوگل است. کمبودن سرعت سایت و دیر باز شدن یا باز نشدن صفحات سایت می تواند باعث کاهش رتبه شود. ارتباط اینمورد با سئو معکوس این است که رقبا با ارسال تعداد زیادی ربات به صفحات سایت به هاست فشار می آورند و سایت شما را بیخودی شلوغ می کنند.این روش به نام حمله DDOS مشهور است.که در نتیجه آن سایت کند می شود و نرخ ورود کاربران واقعی به سایت ریزش شدیدی می کند. این کار در مواقعی باعث از کار افتادن کلی هاست و سایتتان می شود.

راه های برخورد با روش های تضعیف کننده هاست و وبسایت:

1: برای مقابله با حملات دیداس شما می توانید از هاشت شرکت هایی استفاده کنید که در مقابل این کنش ها تدابیر موثری داشته باشند.

2: راه دیگر این ست که به جای خرید هاست، یک سرور مخصوص برای وبسایتتان تهیه کنید.به این صورت دیگر دچار مشکلات این چنینی نمی شوید.

3:خرید CDN برای هاست یکی دیگر از روش های عملی برای دفاع در برابر حملات دیداس است. این راه باعث می شود چندین نسخه از سایت بر روی هاست های مختلفی در مکتن های متفاوت نگه داری شود. به این ترتیب اگر یکی از این هاست ها مورد حمله قرار گیرند؛ دیگر بخش ها همچنان به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

سئو معکوس و روش های مقابله با آن

4: ثبت نظرات مخرب و دروغین

یک از نکات مهم برای جلب توجه هوش مصنوعی گوگل نظرات می باشد.نظرات کابران برای معرفی و شناخته تر شدن برند ها بسیار حائز اهمیت است. در این بین گافی رقبا با اکانت های فیک به نظر دادن مخرب و دروغین در دیگر سایت ها می پردازند تا هویت برند را تخریب کنند و قدرت آن برند یا وبسایت را زیر سوال ببرند .

به این وسیله راندمان رشد و فعالیت اقتصادی آنها را هم از دید گوگل و هم از دید دیگر کاربران نابود یا کم کنند چون کاربر برای استفاده از محصولات و خدمات سایت ابتدا نظرات را بررسی می کنند و قطعا اگر با نظرات منفی رو به رو شوند ؛ بیخیال استفاده از خدمات سایت خواهند شد در نتیجه کسب و کار ضرر می کند .

ویژگی های نظرات منفی را بدانید تا گرفتارشان نشوید .

۱ . برای حاک شدن سئو معکوس شما را از نقشه ی گوگل حذف می کنند .

۲ . انتشار مقالات انتقادی که حاوی نظرات منفی درباره ی خدمات شماست از نشانه های سئو منفی می باشد .

۳ . صفحات شما را با فرم مبارزه با اسپم به گوگل ارائه می دهند تا سئو منفی خوب اثر کند .

۴ . برای سئو معکوس علنا از کامنت گذاری های منفی استفاده می کنند و یا نشریه های مقایسه ای یک طرفه برای محصولاتتان منتشر می کنند .

راه های برخورد با نظرات مخرب و دروغین:

نکته مهم در این کار این است که گوگل به خوبی می تواند کاربران فیک و واقعی را از هم تشخیص دهد. پس اگر شما احساس کردید نظرت منفی درباره شما بی اساس و نا عادلانه است؛ می توانید آن را به عنوان اسپم گزارش دهید. اما بیاد داشته باشید اگر نظرات واقعی باشند، هیچ سودی حاصل نخواهد شد. و تنها راه شما افزایش کیفیت فعالیت هایتان برای رضایت کاربران است.

اگر می خواهید با اینگونه کامنت ها مبارزه کنید کارتان کمی دشوار است ؛ توصیه می شود قبل از این اتفاق پیشگیری لازم داشته باشید و این کار را با تقویت ارتباط خود با مخاطبان انجام دهید و این کار را با پاسخگویی با انتقادات و سوالات ارتقا دهید . اینگونه هیچ سئو منفی یا سئو معکوسی نمی تواند هویت برند شما را تخریب کند .

5: حذف بک لینک های سایت های مخرب برای اعمال سئو منفی

بک لینک لینکی است که از وبسایت شما به دیگران داده می شود. بک لینک ها برای جذب مخاطب بسیار مهم هستند. زیرا با استفاده از آنها می توان ، مخاطبان و کاربران دیگر سایت ها را به سایت دیگر راهنمایی کرد که این روش نوعی تبلیغ محسوب می شود.

در این روش فرد مهاجم چون به سایت شما و حتی محتوای شما دسترسی ندارد بک لینک های مخرب را در سایت شما متمرکز می کند تا دسترسی شما را به سایت محدود کند . در سئو معکوس در واقع سد امنیتی سایت مورد هدف قرار می گیرد .

پس با یک تفکر اجمالی درمیابید که اثر سئو منفی یا سئو معکوس از سئو داخلی بسیار بیشتر است . اما همانطور که گفته شد الگوریتم پنگوئن بک لینک ها را سلامت سازی می کند و با سایت خاطی برخورد قوی خواهد کرد .

اما در روش حذف بک لینک رقبا سعی می کنند با استفاده از ابزار هایی با بررسی کامل سایتتان، سایت های دیگری که شما در آنها لینک ساخته اید را پیدا و با روش هایی مانند دادن رشوه به مدیر آن سایت و یا هک کردن، لینک سایت شما را از آنها پاک کنند.

ویژگی های بک لینک های مخرب در سئو منفی :

۱ . برای سئو منفی اصولی از بک لینک هایی با دامنه پایین و اسپم استفاده می شود .

۲ . بک لینک های زیاد در زمان های کوتاه برای صفحات اصلی و یا مقالاتی که بازدید خوبی دارند نشانه ی سئو معکوس است .

۳ . استفاده از انکرتکست های یکسان که حاوی کلمات کلیدی مقاله شما هستند نشان دهنده ی تمرکز سئو منفی بر وبسایت شماست .

۴ . بک لینک های غیر مرتبط از نظر مفهوم و موضوع از نشانه های سئو معکوس می باشد .

۵ . بک لینک های فالو خارجی مداوم نشان دهنده ی سئو معکوس میباشد .

راه های برخورد با سئو منفی حذف بک لینک های سایت:

بهترین راه برای بک لینک سازی، ساخت لینک های معتبر و ارزشمند است. شما برای مبارزه با سئو منفی می توانید اعتبار دامنه را افزایش دهید تا بک لینک مخرب کمتری دریافت کنید در این روش از حملات سئو معکوس می توانید به نفع خودتان استفاده کنید . شما می توانید از سایت هایی مانند MOZ برای جلوگیری از بک لینک ها مخرب استفاده کنید تا حدودی از سئو معکوس در امان بمانید . در این صورت حتی اگر آنها بعد از مدتی توسط رقبا حذف و یا هک شوند تاثیر چندانی در سئو و بهینه سازی شما نخواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله به برخی از روش های سئو منفی و راهکار های برخورد و مقابله با آن اشاره شد. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. یادتان باشد برای پیشگیری و توقف سئو منفی سعی کنید همیشه از افراد با تجربه تر کمک بگیرید. و به طور مداوم سایت و محتوا های وبسایتتان را چک کنید تا با برقراری امنیت راه نفوذ سودجویان را ببندید و از سئو منفی جلوگیری کنید . لطفا نظرات و تجربیات خودتون رو در این مورد برای ما بنویسید.

برای مشاهده مقاله های بیشتر به وبلاگ آی مهدیارو برای مشاهده خدمات کسب و کار آنلاین و دیجیتال مارکتینک به وبسایت آی مهدیار مراجعه نمایید.

%u0645%u0642%u0627%u0644%u0647 %u0642%u0628%u0644%u06CC%u0645%u0642%u0627%u0644%u0647 %u0628%u0639%u062F%u06CC

عضویت در شبکه های اجتماعی آی مهدیار

کلی مطالب و ترفند باحال و از دست ندی 🙂

مطالب پیشنهادی

آموزش نحوه بازگردانی پیج اینستاگرام
نحوه بازگردانی پیج اینستاگرام‌؛ شکاندن قفل درب‌های بسته
دانستن ترفندهای پیج کاری اینستاگرام
بررسی مفیدترین ترفند‌های پیج کاری اینستاگرام که پیج شما را متحول میکند
بررسی اینگیجمنت ریت اینستاگرام و روش های افزایش تعامل در اینستاگرام
اینگیجمنت ریت اینستاگرام، خون جاری در رگ های صفحات شما
افزایش درآمد از آنلاین شاپ تلگرامی
افزایش درآمد از آنلاین شاپ تلگرامی، یک قدم تا رسیدن به پول داری…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * علامت زده شده‌اند

دو + 19 =